Dag 4 - Balboa park en old town - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van mapidun62 - WaarBenJij.nu Dag 4 - Balboa park en old town - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van mapidun62 - WaarBenJij.nu

Dag 4 - Balboa park en old town

Door: Piet

11 Mei 2015 | Verenigde Staten, San Diego

Vanmorgen werd mijn liefje verrast met een happy mothersday kaartje van Duncan wat haar een smile van oor tot oor gaf.
Vandaag naar Balboa park in San Diego geweest, dit is een park wat al sinds 1835 in openbaar bezit is.
In het park werd in 1915 een expositie gehouden ten ere van de opening van het Panamakanaal een jaar eerder. Hiervoor werden tuinen en karakteristieke huizen aangelegd die vandaag als museum dienen.
Tijdens de wandeling in het park raken we in gesprek met een Amerikaanse die ons verteld dat de Duitse herdershond die ze bij zich had een oude politiehond was. Ze had haar kinderen wijs gemaakt dat hij als drugs snuffelaar had gediend. Om te voorkomen dan haar kinderen en vrienden drugs zouden gebruiken.
Als we richting parkeerplaats lopen komen we nog langs een pow wow.
Er hangt een gezellig sfeertje.
In de namiddag rijden we naar Old Town en hebben moeite om de auto te parkeren. Iedereen is onderweg met het hele gezin om happy mothers day te vieren.
Old town is erg commercieel ingericht. In ieder gebouw zit een souvenirwinkel. Gelukkig komen we langs een leuke bar en drinken we nog een lekker koud Mexicaans biertje.