Dag 11 - Red Rock State park en Cottonwood - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van mapidun62 - WaarBenJij.nu Dag 11 - Red Rock State park en Cottonwood - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van mapidun62 - WaarBenJij.nu

Dag 11 - Red Rock State park en Cottonwood

Door: Marion

18 Mei 2015 | Verenigde Staten, Sedona

Vandaag Red Rock SP aangedaan. Dit kleine park, dat – dankzij het feit dat de Oak Creek hier doorheen stroomt - richt zich vooral op families met kinderen. Nadat we $ 10,00 entree hebben betaald, rijden we naar de parking bij het visitors center. Van daaruit begint een serie trails die enkel te lopen zijn, maar ook gecombineerd kunnen worden in een wat langere trail. Op ieder kruispunt kun je de route afkorten en terug gaan naar het centrum.

We starten onze wandeling bij het centrum. We lopen de Bunkhouse trail (1 mile). Na de Kingfisher bridge slaan we rechts af, de kisva trail op (1.7 mile). De Kisva trail loopt parallel met de Oak creek en door een prachtig bos. We zien veel vogels. Midden in het bos staat een bankje voor vogels spotten. We gaan even zitten om de serene rust in ons op te nemen.

Op de Black Hawk Crossing gaan we links af de Eagle's Nest Trail op (1.9 mile). De wandeling slingert zich een weg naar boven - hoogteverschil te overbruggen is 150 meter. Het is nergens heel inspannend. Op iedere hoek is het ene uitzicht mooier dan het andere. Er liggen hier een paar huizen in het park om jaloers op te worden. Wat een droom om zo te mogen wonen. Wat hebben wij in God's naam ooit verkeerd gedaan?

Boven op de berg is een uitzichtpunt met wat bankjes. We eten een reep en drinken wat water. Ondertussen genietend van het magnifieke uitzicht. Twee koppels vragen ons een foto van hen te maken en we raken aan de praat. Gezellig. Een stel gaat over 1 maand naar Nederland - 3 weken vakantie in Amsterdam, Haarlem, Keukenhof etc.

Na de berg aan de andere kant afgelopen te zijn, komen we bij het volgende kruispunt. We gaan rechtsaf de Coyote Ridge trail op (1.7 mile). Deze loopt langs de klif van een berg. Mooie bloemen daar. Er loopt zelfs wat water van de berg naar beneden. Het weer is perfect voor een wandeling - het is 72F. Niet te warm, want er is weinig schaduw op deze trail.

Aan het eind plakken we er nog even de Apache Fire Trail aan vast (1.8 mile.) Deze loopt langs het vroegere huis van Jack en Helen Frey-Vanderbilt. Jack was een pionier die samen met een partner de airline TWA heeft opgebouwd. Samen kochten ze 6 bouwplaatsen in het park. Ze bouwden een aantal jaren aan het House of Apache Fire, maar voor het afgebouwd was, gingen ze uit elkaar. Ze hebben er dus nooit gewoond. Jack trok weg uit het gebied en Helen bleef er wonen in een ander huis, waar zij in 1979 overleed.

Na deze prachtige wandeling lunchen we in de natuur op de picknickplaats. We rijden de upper Red Rock Loop road en verlaten om 15.30 uur het park.

We gaan nog even langs het oude centrum van Cottonwood. Jammer genoeg is daar alles om 16 uur dicht. Het enige wat nog open is, is 1 restaurant en een kroeg. Tja, dan moeten we daar maar naar binnen. Het is niet anders. Het bier smaakt Piet goed - ik ben BOB. Naast mij zit een Amerikaan die een ziekenhuisbandje om heeft. Hij rukt dat van zijn pols en zegt dat hij zojuist is ontsnapt uit de "looney bin" - het gekkenhuis. Die vent bleef aan een stuk kletsen en het sprong van de hak op de tak. We lachten er mee dat hij ontsnapt was, maar nu beginnen we het langzaam te geloven. haha.

We sluiten de avond af met een lekker etentje. It doesn't get any better then this.

xxxx,
Marion

• 18 Mei 2015 - 20:04

Desiree:

Jullie hebben weer heel wat afgelopen zorgen jullie ook goed voor de inwendige mens