Dag 32 - change of plans - Reisverslag uit Mesquite, Verenigde Staten van mapidun62 - WaarBenJij.nu Dag 32 - change of plans - Reisverslag uit Mesquite, Verenigde Staten van mapidun62 - WaarBenJij.nu

Dag 32 - change of plans

Door: Marion

09 Juni 2015 | Verenigde Staten, Mesquite

We hebben vanochtend een besluit genomen. De weersvoorspellingen voor Zion NP en omgeving zijn ver in de 90F. Meer tegen de 100 dan aan de 90. En we zien onszelf niet de Angels Landing lopen met die temperaturen. Omdat we al 3x eerder in Zion zijn geweest, hebben we besloten het hotel daar te annuleren. Ook annuleren wij een ander hotel wat we geboekt hebben net voorbij Page - op weg naar Zion. In plaats daarvan boeken we 2 dagen Mesquite en 2 dagen extra in Las Vegas. Het is daar ook heet, maar anders te verdragen. Daar gaan we niet wandelen en klimmen.

Maar eerst nog even naar de winkel. We moeten nog wat dingetjes kopen voor wat mensen. En we zijn geslaagd! Leuke, originele Navajo spulletjes. Uit Monument Valley. Waar we heerlijk hebben geslapen en wakker zijn geworden met een heerlijk zonnetje op dat schitterende landschap.

Het wordt een lange dag rijden. We hebben de keuze gemaakt om in 1x door te rijden. Het Casablanca hotel and casino heeft een schitterend zwembad met glijbaan en waterval. Hier hebben we 3 jaar geleden ook al gelogeerd met Duncan en Manuela. We hebben toen genoten van de verkoeling.

We rijden de scenicroute 89. Het landschap wordt langzaam droger. We rijden Nevada in, dan weer Utah en dan weer Nevada. Over de tocht is niet veel te vertellen. In st. George ga ik nog even naar de outlet Gap. Lang leve de uitverkoop. We kopen iets wat afgeprijsd is en aan de kassa krijgen we nog eens korting. Tja, zo wordt de verleiding wel heel erg groot. Haha. We lopen nog even de sportzaak ernaast in, maar Piet vindt niet wat hij zoekt (een wielershirt.)

We gaan naar de Sears iets verderop. Deze is helaas dicht. Het is zondag en dan sluiten de winkels in Utah om 17:00 uur. En laat het nu net 17:02 uur zijn. Maakt niks uit - komt in Vegas vast nog wel.

We rijden naar het hotel, checken in en gaan meteen het zwembad uitproberen. Heerlijk water, grote ligweide met voldoende ligstoelen. Dit is echt een hotel om even lekker te genieten en uit te rusten. Het enige wat niet goed is, is het eten. Het is wel goed van smaak, maar lauw en volgens mij kant en klaar uit de magnetron. Maar daar is de prijs dan ook naar. Wel hebben ze lekker ijs. Mocha-chocolate-almond fudge = 1 smaak. Heerlijk.

We gaan nog wat naar de zaal, daar treed een band op. Maken goede muziek. Op de dansvloer staat een ouder echtpaar wat stijfjes te rock en rollen. Ze vertellen dat ze vandaag 53 jaar getrouwd zijn. Leuk.

We gaan rond 23:00 uur naar de kamer. Vandaag dus geen foto's.
En morgen ook geen verslag. Het zal verder, denk ik, niemand interesseren hoe wij ons amuseren aan het zwembad. Het volgende verslag komt uit Las Vegas. Daar gaan we naar de Monte Carlo.
Dus tot overmorgen.

Liefs,