Dag 39 - and now the end is near - Reisverslag uit Norwalk, Verenigde Staten van mapidun62 - WaarBenJij.nu Dag 39 - and now the end is near - Reisverslag uit Norwalk, Verenigde Staten van mapidun62 - WaarBenJij.nu

Dag 39 - and now the end is near

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg

18 Juni 2015 | Verenigde Staten, Norwalk

We gaan Las Vegas verlaten en beginnen aan onze laatste dag en nacht in Amerika. We staan niet al te vroeg op, we hoeven pas om 11 uur uit de kamer. We eten een boterham, ruimen op en besluiten toch te vertrekken. Om nu op de kamer te gaan zitten wachten tot het 11 uur is slaat ook nergens op. Dus zitten we om 10 uur in de auto met de Tomtom ingesteld op het adres van ons laatste hotel van deze vakantie.

We nemen de I15 south richting Los Angeles. Het is een 2-baansweg met niet veel spannends onderweg. Wel valt het ons op dat het snoefdruk is op deze zondagmorgen. Iedereen lijkt uit Vegas te vertrekken op weg naar huis.
De eerste plaats van enige betekenis die we langskomen is Primm. En laat ons daar in onze 1e file terecht komen. Er is 1 afrit en verderop 1 oprit. Een plaats van niks en toch staan wij hier in de file. Nou ja...............

Na enige tijd lost het zich allemaal weer op en kunnen we door. Maar na 50 km komt de volgende plaats: Holloran Springs en pats... weer file. Daarna nog bij Baker en Yermo in de file. En ondertussen zien wij de klok maar doortikken en wordt het later en later. De tocht is 432 km en zou 4.15 uur duren. Die zijn inmiddels voorbij en we zijn er nog lang niet.

Op een tankstation met diner lunchen we wat bij de Subway. Piet gaat daar naar het toilet, ik hoef nog niet. Tja en ik zit natuurlijk nog geen half uur in de auto en ik moet ook. Dus stoppen bij het eerste beste tankstation - en die kom je niet zo heel veel tegen op deze weg. De toilet daar is kapot - er staat een bord met "out of order". Ik loop naar de caissière en vraag vriendelijk of er misschien nog ergens een ander toilet is. Ze kijkt verveeld op en zegt: "there's a sine, can't you read?" Ik kijk haar aan en zeg haar dat ik blind ben en dus niet kan lezen wat er staat. Stomme tr.......

Met volle blaas dus weer die auto in. Bij de volgende plaats toch maar even stoppen. Maar die toilet is zo goor, daar gaat je de zin vanzelf over. Nou het schiet niet erg op vandaag. Wat doe ik nu - zet ik me over mijn fobietje heen of niet. Ik doe het niet. Dan maar weer de auto in. In Yermo komt de verlossing in de vorm van een stel brandschone en werkende toiletten. Haha.

Naarmate we dichter bij Los Angeles komen wordt de weg breder - we gaan van 2-baans naar 4. En uiteindelijk 6-baans. We hebben een hotel gekozen in Norwalk, op 30 km van de luchthaven af. Om half 6 lopen we daar naar binnen. Wat een lange dag! Op enig moment was het 110F buiten en dan is het niet lekker om in een file te staan.

Het hotel heeft een zwembad en hottub. We duiken het water in - wat overigens erg fris is. Maar het maakt ons niks uit, we moeten gewoon even afkoelen. Om half 8 rijden we naar BJ's. Een restaurant waar we in 2012 in San Francisco al twee keer lekker hebben gegeten. Bij het restaurant ligt een mall. Hier lopen we nog even snel op zoek naar een schoenenzaak. We hebben nog een las minute bestelling doorgekregen. Ik wilde er niet voor omrijden, maar dit is makkelijk. We vinden wat we moeten hebben en gaan eten.

Na het eten nemen we de koffers mee naar de kamer en gaan inruimen en reorganiseren. We hebben veel kleren gekocht en natuurlijk ook babyspul. Dat moet allemaal mee. En mijn koffer was al over de 20 kg bij de heenreis. Gelukkig heeft Piet nog plaats en krijgen we de koffer netjes gesloten. Nu naar bed en oogjes toe. Morgen gaan we naar huis en hebben we een lange reis voor de boeg.

Welterusten.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 05 Mei 2015
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 9130

Voorgaande reizen:

07 Mei 2015 - 16 Juni 2015

Kris kras door Amerika

Landen bezocht: