Dag 33 en verder - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van mapidun62 - WaarBenJij.nu Dag 33 en verder - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van mapidun62 - WaarBenJij.nu

Dag 33 en verder - Las Vegas

Door: Marion

13 Juni 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

We zijn al enkele dagen in Las Vegas. Eerst 2 dagen in het Monte Carlo hotel en casino en nu in het Best Western Plus Casino Royal. Een vergelijking tussen beide hotels:
Monte Carlo $$$/$$$$:
een groot 4 sterren hotel met 2992 kamers. De ligging is tussen Aria en New York in - richting einde van de strip. Voor standaardkamers boven de 22e verdieping moet je extra betalen. Uiteraard ook voor poolzicht en zicht op se strip. Maar dat geldt ook voor elk ander hotel.
Onze kamer, 25-326, was ruim met een kingbed. De kamer was niet schoon. Er lag een gebruikt wattenstaafje half onder het bed bij het hoofdeinde, smarties onder de tafel en kleingeld bij de tv op de grond. Dus er was op zijn minst niet (goed) gezogen. Verder leek alles redelijk schoon. Er zat een gat in de muur en de kamer was afgeleefd en heeft duidelijk een opknapbeurt nodig.
Geen koelkast, geen koffiezetapparaat en geen kluisje op de kamer. Het hotel heeft 3 zwembaden: 1 golfslagbad (ieder half uur golven), een lazyriver (continu) en een gewoon zwembad. Er is ook een grote hottub. Er zijn voldoende ligstoelen, die echter allemaal tegen elkaar op een rij staan. 3 rijen dik, 40 stoelen naast elkaar. En dat helemaal rondom de drie zwembaden. Je ligt dus echt letterlijk kont aan kont. Er is een DJ die de hele dag muziek draait - house. Niet echt onze stijl maar uit te houden. Een biertje kost $ 8,00.

Best Western $$:
Een kleinschalig 3 sterren hotel met 152 kamers. De ligging is naast de Venetian en tegenover de Mirage, dus heel centraal. Onze kamer 407 was ruim met een kingbed, zeer schoon, strak in de verf en overal stopcontacten voor de laptop en andere apparaten. Alle kamers zijn trouwens opgeknapt en beschikken over een koelkast, kluisje en een Keurig koffiezetapparaat. De cups worden iedere dag gratis bijgevuld. Handig is de koelkast voor die hete dagen om het bier en cola koud te houden. Ook krijg je iedere morgen de krant. Er is 1 standaard zwembad met ligstoelen en zitjes. Geen muziek. Een biertje kost hier $ 1,00.

Een tip: het is verstandig je hotel in Vegas vooraf te boeken. Dat is het goedkoopst. Houdt daarna regelmatig de site in de gaten: soms hebben ze aanbiedingen die aantrekkelijker kunnen zijn dan de prijs die jij hebt betaald. Annuleer dan gratis jouw reservering en boek opnieuw.

Het is erg warm en de temperatuur gaat alleen maar omhoog. Woensdag voorspellen ze zelfs 108F = 42.2C. Maar dan zijn wij er niet meer. We hebben een gemiddelde gehad van 98F = 36.6C de afgelopen dagen. Vandaag wordt het 104F = 40C. Het voordeel is wel dat dit droge warmte is. De luchtvochtigheid is gemiddeld 9.

En druk dat het is. Het is graduation time en volgens mij is de helft van alle scholieren hier. Het is aanschuiven. Hou hier rekening mee, het is erg vermoeiend om in die drukte te lopen.

Van de Bellagio tot de Monte Carlo loopt een gratis tram (north strip). Aan de overkant (south strip) loopt de monorail langs diverse hotels, maar die moet je betalen. Voor $ 8,00 per 24 uur, per persoon, kun je de hele dag gebruik maken van de bus. Bijna op iedere kruising is een brug gemaakt die je kunt gebruiken om van de ene kant (south strip) naar de andere kant (north strip) te lopen. Op die manier heeft het verkeer geen hinder van die stroom mensen en wij komen veilig aan de overkant. Er lopen roltrappen op en af, maar die zijn vaak buiten gebruik. Je moet dan de lift nemen of de trap.

In de Venetian kun je gondelvaren. De prijzen zijn aanzienlijk gezakt sinds 2012. Nu betaal je $19,95 per persoon in een (gedeelde) 4-persoons gondel. En $79,80 in een privé 2-persoons gondel. Hier komt wel nog tax bij. In het hotel is het San Marco plein nagebouwd en hier worden vanaf 13 uur t/m 18 uur gratis shows gegeven - meestal iets in de trant van opera.

In de Mirage spuwt een vulkaan vuur uit - ieder uur vanaf 18 uur t/m middernacht. Bij de Bellagio wordt je getrakteerd op een fonteinshow op muziek. Beide zijn gratis te bezichtigen en vanaf de stoep te volgen.

Wat eten betreft is er van alles wat voor elke beurs en ieders smaak. Er zit nergens ontbijt bij inbegrepen, maar op iedere hoek is een winkel waar je brood en beleg kunt kopen - wil je op de kamer ontbijten.

Krijg je nooit genoeg van winkels, dan is er naast de Treasure Island hotel nog de fashion show mall. Met 5 grote warenhuizen en heel veel kleinere winkels. Van Vans tot forever 21 en H&M.

Wij amuseren ons door alle hotels af te struinen. Het is wel dodelijk vermoeiend. De hotels zijn dorpen op zich en elk hotel heeft zijn eigen thema. Mooi is het Aria - hier is veel kunst te zien. Uiteraard niet te vergeten the Venetian en Ceasars Palace met zijn forumshops. Het New York hotel heeft een vette achtbaan en bovenop het dak van de Stratosphere kun je halsbrekende toeren uithalen in 3 verschillende attracties. Die gaan ons net iets te ver!

Vandaag is het zaterdag 13-6 en zitten we op dag 37. Morgenochtend vertrekken we richting Los Angeles. Dan maken we ons op voor onze laatste nacht in Amerika. Maandag 15-6 om 17 uur staat onze vlucht gepland. Dus dames, dinsdagmiddag zwaai ik wel even als ik langs kantoor kom.

Groetjes van ons 2.

• 14 Juni 2015 - 09:03

Dolly:

Ja, ook aan een lange vakantie komt een einde. Geniet nog van de laatste dagen.
    Groetjes, Dolly

• 15 Juni 2015 - 16:43

Desiree:

inderdaad ook jullie vakantie loopt ten einde....maar hier in brunssum zijn we weer blij als jullie thuis zijn.Een hele goede reis terug en tot dinsdag