Dag 40 + 41 - vertrek en thuis - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van mapidun62 - WaarBenJij.nu Dag 40 + 41 - vertrek en thuis - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van mapidun62 - WaarBenJij.nu

Dag 40 + 41 - vertrek en thuis

Door: Marion

18 Juni 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

We hebben allebei goed geslapen. Het ontbijt heeft gesmaakt en het is tijd om de koffers in te laden. We gaan rijden. Ik vind het nog wat vroeg, maar Piet is bang voor files en opstoppingen. Maar uiteraard verloopt de 30 km vlekkeloos en zo leveren we om 10:30 uur al onze auto in. Ajj, dat wordt een lange dag.

Alamo zegt niks van de oranje-bruine banden en spatten tot bijna aan het dak van ons avontuur in Monument Valley. Dat wordt een wasbeurt met de hogedruk. Als we de eindbon in ontvangst nemen draaien we ons om. De shuttle staat al klaar. Oh wacht....vergeten we toch bijna de laptop en mijn vest. Gelukkig stond de auto er nog en was de jongeman graag bereid nog even de deur te openen. Poeh, gelukkig.

Om kwart over 11 zitten we dan met ons goed gedrag al op de luchthaven. De balie gaat om 13 uur open. Dus gaan we maar buiten op het muurtje zitten. Binnen staan 20 stoelen - meer is het niet. Tientallen mensen zitten op de grond vanwege gebrek aan stoelen. Valt dit even tegen. Voor zo'n grote luchthaven. Maar goed, buiten is het lekker.

Om half 1 lopen we richting balie die open is omdat ze zojuist vlucht 602 hebben ingecheckt. Die vertrekt om kwart voor 3. We lopen dus naar de balie en vragen of we de koffer al af mogen geven voor onze vlucht 604 van 17 uur. Ja dat mag. We lopen dan ook maar meteen door de douane, dan hebben we dat ook gehad. Lekker nog wat winkeltjes kijken en wat eten.

Maandag 15-6 om 17:15 uur gaat de KLM Boeing de lucht in. Onze stewardess is een rasechte Amsterdamse van rond de 60. Altijd beleef zijn en dank u en alstublieft zeggen, anders krijg je niks van haar. We slapen wat, doezelen, lezen en lopen wat op en neer. Dinsdag 16-6 om 12:00 uur onze tijd landen we op Schiphol. De controles verlopen vlot en de trein komt aanrijden als wij het perron oplopen.

15:30 uur steken we de sleutel in het slot - we zijn thuis. Met een hoofd vol herinneringen en een camera vol foto's. We hadden het niet willen missen. Veel nieuwe dingen gezien, zoals: San Diego, Tucson, Phoenix, Denver, 8 nieuwe parken ontdekt en Arches herontdekt.

Hopelijk hebben jullie een beetje genoten van de verslagen. Ik vond het leuk om ze te schrijven. Misschien komen we ons ooit nog wel weer tegen op het internet bij een volgende reis. Wie weet...........

Het ga jullie goed. De groetjes van,