Dag 2 naar San Diego via scenic drive - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van mapidun62 - WaarBenJij.nu Dag 2 naar San Diego via scenic drive - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van mapidun62 - WaarBenJij.nu

Dag 2 naar San Diego via scenic drive

Door: Marion

09 Mei 2015 | Verenigde Staten, San Diego

Na een heerlijke nachtrust zaten we om half 8 aan het ontbijt. Naast ons zat een man en vrouw, waarvan de vrouw de pyjama nog aanhad. Ze had wel nog een vest aan, maar toch. In je pyjama gaan ontbijten......die gekke Amerikanen. Om half 9 in de auto richting Joshua tree. Het regent bakstenen en het is koud - slechts 43 F. En dat is koud! Joshua tree is een geweldig park. Daar was het fris, maar wel droog. We hebben de Hidden Valley trail gelopen. Prachtige rondweg. Met heel veel zijpaden die in het niets lijken te verdwijnen tussen rotsen en struiken. Iedereen die mij een beetje kent weet dat ik dan moeilijk op het pad kan blijven. Ik moet toch op zijn minst weten waar dat zijpaadje heen gaan. Dus die arme Piet was mij constant kwijt omdat ik weer eens afgedwaald was. Ach ja, hij weet niet beter, haha.

Het werd dus een langere wandeling dan oorspronkelijk de bedoeling was. Maar we genoten beide van de natuur. Heel anders dan we gewend zijn. Kom op, door want we moeten nog verder. Wat uitzichtpunten bekeken en toen richting Anza Borrego. Prachtige weg met afwisselend een zandstorm, regen en toen sneeuw. Het moet niet gekker worden. Een groter contrast is er niet. Het was niet veel sneeuw, maar het lag er wel. Het bleef de hele dag koud en regenachtig.

Onderweg kwamen we in Julian. Ik had op internet gelezen dat daar een Nederlandse bakkerij was die overheerlijke appeltaarten bakte met een twist. Appel met caramel en noten, appel met bosbessen, appel met rabarber etc. Dat van die Nederlander bleek niet te kloppen, maar dat de appeltaarten lekker zijn, wel. Nu zit ik dit te typen op de hotelkamer van Best Western. Hier blijven we drie nachten. Morgen naar de US midway en San Diego centrum verkennen.

Gereden km: 460

Tot morgen.

• 09 Mei 2015 - 06:42

Jaap W.:

Beste reizigers,

Dat van die beroemde Hollandse bakker is waar, alleen de plaats is wrong!
    Die bakker, Swarts/Swartjes geheten (als ik me niet vergis) is in Bishop, op weg(Highway 395) naar Yosemite, vanuit het zuiden.

Veel plezier,

Jaap

• 09 Mei 2015 - 07:47

Dolly:

Jammer van het weer. Maar de mooie uitzichten maken veel goed. En lekkere toetjes natuurlijk ook :-)

• 09 Mei 2015 - 18:12

Desiree:

mooie foto's en piet sjunne bak

groetjes

• 09 Mei 2015 - 19:04

Duncan & Manuela En ... :

aaaaah coole auto! Neem die mee naar huis! Zo te zien is alles goed daar.
    Net wat voor jou, marion, al die zijpaden.. Arme piet haha.
    Hier is het nu niet zo'n mooi weer, maar ze voorspellen voor maandag wel lekker weer. Voor de rest alles rustig hier. Geniet er van en succes bij de GAP!
    Hebben jullie trouwens whatsapp daar?

xx