dag 14 petrified forest - Reisverslag uit Gallup, Verenigde Staten van mapidun62 - WaarBenJij.nu dag 14 petrified forest - Reisverslag uit Gallup, Verenigde Staten van mapidun62 - WaarBenJij.nu

dag 14 petrified forest

Door: Piet

21 Mei 2015 | Verenigde Staten, Gallup

Vandaag zijn we al aan dag 14 begonnen.
We gaan vandaag een bezoek aan petrified forest national park brengen.
Dit gebied was vanaf 1902 in handen van de staat Arizona en sinds 1962 uitgeroepen tot national park.
In het park komen veel versteende boomstammen voor, welk 225 miljoen jaar geleden vermoedelijk als gevolg van vulkaan uitbarstingen onder lava bedolven werden.
Na miljoenen jaren van erosie kwamen deze bomen weer bovengronds en waren omdat er geen zuurstof aanwezig was niet verrot maar versteent.
Het gebied wordt omringt door door Zuni en Navajo reservaat.
We slapen vanavond in Gallup.
Waar indianen een meerderheid van de bevolking is.Wat opvalt is dat de bevolking erg vriendelijk en behulpzaam is.
We zijn vandaag in onze derde staat aangekomen. na California en Arizona zijn we nu in New Mexico, waar het een uur later is dan Arizona.