dag 19 - sand dunes n.p. en zappata waterval - Reisverslag uit Salida, Verenigde Staten van mapidun62 - WaarBenJij.nu dag 19 - sand dunes n.p. en zappata waterval - Reisverslag uit Salida, Verenigde Staten van mapidun62 - WaarBenJij.nu

dag 19 - sand dunes n.p. en zappata waterval

Door: Piet

26 Mei 2015 | Verenigde Staten, Salida

Vandaag is memorial day: dit is de dag dat de Amerikanen hun gesneuvelde soldaten uit alle oorlogen herdenken.
In winkels hangen posters in de etalage waarop zij hun veteranen bedanken. Toen we langs een kerkhof reden waren veel graven opgesierd met de nationale vlag.

We rijden vandaag naar sand dunes national park in Mosca. Onderweg rijden we door kilometers lange valleien welke gebruikt worden voor veeteelt en landbouw. Af en toe kom je wat verlaten dorpjes tegen.
We maken een koffiepauze in het historisch stadje Salida waar een paar kanovaarders in de plaatselijke rivier hun kunstjes aan het beoefenen zijn.

We rijden door richting sand dunes maar bezoeken eerst een waterval ; de zappata falls. Via een onverharde weg rijden we eerst een 3 km lange weg omhoog om bij de campground uit te komen. Van hieruit gaat een trail verder naar de waterval en hebben we vanaf deze hoogte meteen een mooi uitzicht op de sand dunes.

Marion had gedacht het laatste stukje wat door het water gaat, te voet de doen, maar aangekomen bleek dat het water ijskoud was en over gladde stenen ging zodat ik het laatste stukje alleen heb afgelegd.

We checken rond 16:00h in bij de sand dunes lodge welke 10 kamers telt waarvan ieder een terras heeft met uitzicht op de dunes.
We aanschouwen de mooie ondergaande zon met mooi gekleurde wolken met op de achtergrond de bergen en zandduinen die we morgen gaan bezoeken.